Història de vida de Justina Markunas.Polònia

 


Història de vida de Justina Markunas.

Vaig abandonar  Polònia, el meu país quan tenia  15 anys i vaig arribar a Rubí a Barcelona. Quan la meva mare em va anunciar que havíem de mudar-nos a Espanya, em vaig espantar immediatament ja que no m'imaginava deixar del tot el meu país i canviar totalment de vida. Quan estava en el camí cap a Barcelona, tenia por sobretot d’ adaptar-me a viure en un altre país ja que no tenia cap coneixement sobre la vida a Catalunya. A més em preocupava molt la meva educació perquè no sabia parlar ni castellà ni català.
 Com havia d’anar encara a l`institut, em van  assignar l’institut de secundària INS La Serreta a Rubí. Vaig començar l’octubre de 2007 a quart d´ESO. El meu primer dia va ser al·lucinant i cada dia coneixia noves persones.  Com que no sabia parlar bé català vaig poder anar a aula d`acollida amb el professor Josep Gregori. Amb la seva ajuda, vaig començar a comprendre millor la meravellosa llengua catalana i també vaig poder centrar-me més en els meus estudis ja que la majoria de les assignatures  es donaven  en aquesta llengua. A partir d’aquest moment m’anava molt bé tant amb els estudis com amb els meus amics. Vaig acabar el quart d´ESO amb bastant bones notes i vaig decidir estudiar Batxillerat.  Vaig escollir la modalitat de ciències  ja que sempre m’atreien tant les matemàtiques con la física i química. M’ha costat molt treure-me’l però amb ajuda dels professors, sobretot del professor Josep vaig poder tirar endavant i intentar aconseguir millors resultats. Durant tres anys que vaig passar a l’institut he conegut moltíssimes persones que, a cada moment, eren capaços d’ajudar-me en qualsevol cosa.

Però la vida dóna moltes voltes i l’estiu  de l’any 2010 em vaig mudar amb la meva família a Badajoz , Extremadura, on llavors vivia la meva germana.  L’octubre del 2010 vaig començar la meva vida com a estudiant  de la  Universitat d’Extremadura  a la Facultat d’enginyeria on fins ara estic estudiant  Grau en Enginyeria de les Industries Agràries i alimentàries.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La neu, تساقط الثلج 雪 ձյուն neve,nieve, snow,elurra, снег, sniegas

HISTÒRIA DE VIDA : NANA DIAKITE MALI