Un dia amb en Narcís.

Un dia amb en Narcís.
El divendres surto de casa a les quatre de la matinada per anar al mercat central i comprar els millors productes. A dos quarts de sis jo arribo al mercat de Vilanova. Aparco i descarrego les caixes. La meva dona, la Lola, arriba a les sis i prepara la parada.

A les set obren les portes i comença la venda. A primera hora vénen els més matiners; els cuiners i les cuineres dels millors restaurants de la ciutat, després les mestresses de casa i altra clientela. El divendres a mig matí sol passar algun grup escolar que riuen molt quan els faig titelles amb els verdures o algun turista amb al càmera de fotografiar. Sovint truca algun client per fer la comanda, aleshores prenc nota de tot el que em demana, i també escric el nom i l’adreça amb lletra clara.

No em moc de la parada fins al migdia. És l’únic moment del dia que m’assec, aleshores descanso i dino. A quarts de cinc torna a venir força gent i venem fins a les vuit. Després recollim. La Lola treu les escombraries i tanca, mentre jo faig el repartiment d’encàrrec a domicili.
No arribo a casa fins a les deu tocades. Caic rendit a la butaca, ben cansat i amb molta gana.

Escolta, en primer lloc, aquest text:



Ara  llegeix el text l'alumna de Volgograd, Olesya Dudkina de 4t ESO C. Ja ens direu què us ha semblat!


Activitats sobre la lectura

  1. A quina hora surt en Narcís a la matinada?
  2. A quin municipi es troba el mercat on treballa?
  3. Quan obren les parades del mercat?
  4. A quina hora arriba a casa¿
  5. Com es diu l'esposa del Narcís?
  6. Conjuga el present, el passat i el futur dels verbs:   moure, caure, seure,prendre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La neu, تساقط الثلج 雪 ձյուն neve,nieve, snow,elurra, снег, sniegas

HISTÒRIA DE VIDA : NANA DIAKITE MALI

Història de vida de Justina Markunas.Polònia