Em dic Sara i estudio a l'IES la Serreta de Rubí


 La meva història de vida!
Em dic  Sara. Sóc de Casablanca, al Marroc, al continent africà.
El dia que vaig venir  a Rubí, Catalunya, estava molt trista perquè vaig deixar la meva estimada  família i les meves millors amigues. Era el maig de 1999. Jo no sabia parlar ni català ni castellà, ni coneixia ningú de Catalunya. Però també jo estava contenta perquè volia veure Catalunya. Vaig dir al meu pare si algun dia tornaríem a la nostra ciutat. El meu pare em va dir que tornaríem per vacances. Em vaig posar a plorar de seguida. El mateix dia que vam arribar a Rubí el meu avi va morir. Vaig plorar molt; vaig estar malalta dos dies sencers. Cada dia trucava per telèfon a la meva família per saber com estaven. Durant tota una setmana vaig estar molt trista . També estava molt avorrida perquè encara no havia anat a l’institut.
Al cap de poc temps, jo vaig començar a anar a l’IES la Serreta. Feia quart d’ESO i tenia molta vergonya. Els alumnes de la classe em parlaven però jo no els podia contestar. Només sabia dir “ Hola!”. Un dia em van preguntar si  jo era marroquina. Els vaig dir que sí.
Aquest estiu passat vam anar de vacances a Casablanca i vaig poder tornar a veure les meves amigues  i la família .
Ara ja tinc amigues a l’IES la Serreta i els professors m’ajuden quan tinc problemes de comprensió amb les classes. Quan  tingui 16 anys, vull estudiar un cicle formatiu de perruqueria.


Preguntes sobre el text: الأسئلة问题вопросы
1.    Com es diu la protagonista del text?
2.    On va néixer? On vas néixer tu¿
3.    En quin any va arribar a Rubí? Per què?
4.    Quin problema ella tenia amb la llengua?
5.    Què li va passar al seu avi?
6.     Quin curs estudiava a l’IES la Serreta¿

7.    Quan van anar de vacances?
8.    Què vol estudiar la Sara en el futur?
9.          Què vols estudiar  en el futur?










Escolta el text i les preguntes:



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La neu, تساقط الثلج 雪 ձյուն neve,nieve, snow,elurra, снег, sniegas

HISTÒRIA DE VIDA : NANA DIAKITE MALI

Història de vida de Justina Markunas.Polònia